Publisert 30.09.13 08:15
Vil kopiere suksessen Finn.no
Telenor, Schibsted Media Group og Singapore Press Holdings (SPH) etablerer en felles satsing på digitale rubrikkannonser. De nye selskapene skal levere høykvalitets-tjenester til brukere i Asia og Sør-Amerika.
Telenor og Schibsted har etablert SnT Classifieds (SnT C), et selskap som skal satse på det digitale rubrikk-annonsemarkedet i sentrale, utvalgte land i Sør-Amerika og Asia. Samtidig vil Telenor også gå inn som likeverdig partner i 701 Search (701), selskapet Schibsted og SPH fram til nå sammen har utviklet innenfor rubrikk-annonsemarkedet i Sørøst Asia. Det skriver selskapene i en felles pressemelding mandag.
Mens Schibsted har omfattende kunnskap og erfaring fra den digitale rubrikkannonse-bransjen, har Telenor betydelig erfaring fra vekstmarkeder og bred kunnskap om mobil Internett-teknologi og bruken av denne. Gjennom sin tilstedeværelse på medie-siden i Singapore og Sørøst Asia, vil SPH bringe stor verdi til partnerskapet gjennom sin innsikt i lokale forhold og ikke minst sitt betydelige nettverk i regionen.
- Vi har stor tro på at vi skal kunne levere våre populære produkter og overføre sterke forretningsmodeller til raskt voksende økonomier i Sør-Amerika og Asia. Dette samarbeidet mellom tre selskap som alle er meget kunnskaps- og kompetanseorienterte, gjør oss enda bedre rustet både finansielt og operasjonelt til å gå for de attraktive nummer 1-posisjonene. Vi kan utrette mer – enda raskere. Sjansene for og lykkes er derfor mye større, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i Schibsted Media Group.
Ifølge de to selskapene forventes det at I løpet av de neste seks-sju årene vil nær tre milliarder mennesker kommer til å ha mobilen som sitt viktigste eller eneste medium for å koble seg på internett.
No comments:
Post a Comment